środa, 27 lipca 2011

Koniec ideałów


Dzięki Bogu za Vogue Italia. Pierwsza rzecz jaka niezwykle ujęła mnie za serce po otwarciu magazynu, to nowy dział pod tytułem "Vogue Curvy" i zgadnijcie co? Tak, świat mody staje się bardziej ludzki i przyziemny, i choć sama z tego działu nie skorzystam, fakt otwarcia się na to co zwykle zamiataliśmy pod przysłowiowy dywan napawa mnie wiarą. Wszystkim "curvy girls" polecam Vogue Italia, naprawdę świetne stylizacje i fantastyczna sesja. Ten post nie jest dedykowany kształtnym kobietom, po prostu musiałam o tym wspomnieć. Może to Włochy, kolebka mody, kreatorów i najlepszej w świecie galanterii skórzanej się zmieniają? Kiedyś słyszałam, że mieszkańcy Italii poza wzorowym poczuciem estetyki mają do mody dystans. Wyglądają świetnie, oni przecież stworzyli modę. Chyba jednak potrafią też spojrzeć na nią trzeźwym okiem, okiem trzeźwego estety. Polska to dziwny kraj. Choć u nas w rzeczywistości społecznej skrajności brakuje, media bez ustanku kreują estremalny obraz realiów. W zasadzie sama się nad tym nie zastanawiałam, idealnie wpisuję się w target wielu kobiecych magazynów. Ale! Gdybym jednak była jedną z wielu "nietargetowych"osób? Może to koniec wiecznego kreowania ideałów. Chociaż, ideał to nie jest dobre określenie. Ideał według tych, którzy chcą abyśmy tak myśleli. W moim mniemaniu ideał to zbędne słowo w ogóle. Uwielbiam różnorodność, to co inni opisują jako wadę ja postrzegam za zaletę. Przykład? Znam ich tysiące: Kate Moss i jej szeroko osadzone oczy, Karolina Kurkova i jej duże zęby, Gisele i jej duży nos, Lara Stone i jej diastema. Koniec z ideałami? Dla mnie tak, dla mediów nie... Ktoś przecież na wykreowanym wizerunku musi zarobić, ot co.

3 komentarze:

  1. fantastyczny wpis. Gratuluje bloga. a tak na marginesie to w polsce chyba jednak tez sie cos ruszyło w materii chudych idealow.

    OdpowiedzUsuń
  2. W Polsce obecnie obserwuje się postępującą otyłość społeczeństwa, więc chude ideały nie przejdą :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki Bogu za Vogue Italia. ^^


    ___________________________________
    W wolnym czasie zapraszam na
    www.streetstylek.blogspot.pl
    Dowiedz się więcej o modzie,
    którą można zobaczyc na ulicy.

    Codziennie nowe POSTY ! >^.^<

    OdpowiedzUsuń

Na dyskusję o modzie jestem otwarta, słucham: