poniedziałek, 13 września 2010

PopArtysta

Urodzony w Connecticut uczeń Andy Warhol'a szybko podbił świat fotografii. David LaChapelle jest wybitnym artystą o wybitnej wyobraźni i niesamowitych zdolnościach. Jeśli miałyście choć raz szansę obejrzeć film Davida, jego fotografie bądź kampanię reklamową to doskonale rozumiecie skąd ten artykuł-pean. Ten człowiek jest znany ze swoich emanujących wielobarwnością arcydzieł. Jego fotografie są doskonałe, a plany realizowanych sesji są ogromne, misternie dekorowane i planowane przez dziesiątki ludzi. David "Kapliczka" fotografuje światowych celebrytów jak Madonna, Britney Spears, Eminem. Jego dzieła gościły na okładkach Vogue, Vanity Fair, Rolling Stone, GQ, Photo czyli najbardziej prestiżowych magazynów na świecie. LaChapelle jest również producentem filmowym. Jego film "Rize" z 2005 roku podbił serca widzów na całym świecie, bowiem świat fabuły widziany oczami artysty-fotografa różni się od filmów przeciętnych reżyserów. Niezwykły film w którym pierwszoplanową rolę grały kolory, dźwięk i powrót do ludzkich korzeni. David zrobił też kilka teledysków dla Eltona Johna oraz niesamowite kampanie (moją ulubioną jest ta dla Maybacha). Ponieżej obejrzycie jego wybrane dzieła:
Maybach
Italian Vogue
Lady Gaga
ICEBERG
"Rize"

Jeśli chcecie obejrzeć spot reklamowy dla Armani Jeans, znajdziecie go na stronie artysty, jest niesamowity!

2 komentarze:

  1. Jestem zdecydowanie na NIE. Nie wyróżnia się aż tak bardzo, ukazywanie takich obrazów w celu zaspokojenia nędznych pragnień publiczności (zwane niepoprawnie kontrowersją) nie idzie w parze z wybitną wyobraźnią.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. jestem innego zdania! kampania dla maybacha mnie zachwyca :) troche kojarzy mi sie z chaosem a la hieronim bosch!

    OdpowiedzUsuń

Na dyskusję o modzie jestem otwarta, słucham: